Minua on päässy puraisemaan semmoinen pahanlaatuinen shoppailukärpänen.. Olen tähän asti pystynyt jättämään kaikki ihailemani vauvanvaatteet kauppaan, mutta nyt olen sortunut antamaan pikkusormen shoppailulle. :D Mukaan on tarttunut jo useampia bodyja ja pöksyjä ja vaikka mitä, osa kyllä isompaakin kokoa (mm. syötävän suloinen, koon 74 sammakkopyjama).  Olen tässä alkanut pohtimaan, että kuinka paljon todella kannattaa vaatteita etukäteen ostaa? Ne jäävät kuitenkin todella äkkiä pieniksi ja lahjaksi saadaan paljon uusia. Pelkään, että jääkö osa sitten kokonaan käyttämättä?  Ostelemani vaatteet ovat pääasiassa kokoa 62-68, muutama 58. Äitiyspakkauksessa on kokoa 50 muutamat vaatteet, kannattaako niin pieniä ostaa lisää? Tuntuu jotenkin niin käsittämättömältä, että vauva voi olla niin pieni syntyessään.


Netistä löysin aivan ihania vauvanleluja rakastamallani sammakkokuosilla (mm. uniriepu, helistin ja vaunulelu) ja ah niin suloiset nallepuh vauvanlakanat, että tottakai sorruin tilaamaan.. Netti shoppailua en ole oikeastaan koskaan harrastanut, mutta turhan helposti tämä tilaaminen onnistui tälläkertaa. Pelkäämpä, että tästä saattaa tulla minulle vielä paha tapa. Kaikki sammakkojutut ovat olleet minulle aina lähellä sydäntä, meiltä löytyy jos jonkin moista sammakkokippoa ja -sammakkokuppia, -pehmoeläintä, -petivaatteita ja takapihallakin istuu yksi puutarhasammakko. Ei siis ihme, että heti ensimmäisenä nettikaupoista löytyy kaikki vauvatarvikkeet juuri sammakkokuosilla. Toinen minulle todella mieluinen aihe on Nalle Puh, etenkin Puh itse, Nasu ja Ihaa ovat minusta ihania. Ei siis ihme, että nämäkin sankarit eksyvät meidän vauvantavaroihin. Itseltäni löytyy muutamat Puh-lakanat, jotka ehkä siirrän Mintulle sitten vähän isompana.
Miten muuten on noiden lakanoiden laita, kuinka monta petivaatekertaa vauva tarvitsee? Hassua, kun meidän pinnasängyssä ei ole vielä sitä patjaakaan ja minä jo ostelen lakanoita. Ihan tietoisesti olen kieltänyt itseäni ostamasta sitä patjaa vielä. Jos meillä olisi patja, olisi minulla pakonomainen tarve laittaa sänky jo lakanoita myöden valmiiksi odottamaan Minttua. Ja jos nyt jo 3 kk ennakkoon näin tekisin, ehtisi koko peti hukkua koirankarvoihin.. Ukko oli tänään taas niin ihana, kun alkoi puhumaan, että hän haluaa laittaa pinnasänkyyn verhon Mintulle. <3


Tätävauhtia jos jatkan shoppailua niin ehdin joutua vararikkoon.. Ja jos tulevat mummot jatkavat samaa rataa niin sitten me todellakin hukutaan niihin vaatteisiin.. No ei kai sentään, en mä nyt niin ahkera shoppailija ole ollut! Paljon on kyllä vielä hankittavaa muutenkin. Hoitopöytää olen meille havitellut käytettynä netistä, mutta toistaiseksi minulle ei ole vielä vastattu  mitään, pelkään että kyseinen pöytä on jo mennyt jollekulle muulle :( Ostoslistalla on edelleen myös imetystyyny, sänkyyn reunapehmusteet, itkuhälytin, amme... ja tietysti kaikki varsinaiset hoitotarvikkeet rasvat ynnämuut. Täytyisikin varmaan oikein laatia lista kaikista hankittavista tavaroista tai muuten "raskausdementiani" ansiosta saatan unohtaa jotakin todella oleellista.


Tänään löysin kirjakaupasta Daniel Blythen - Vaippavapaalla, Vaihtoehtoinen opas uusille isille. Lueskelin sitä kaupassa hetken ja pakkohan se oli sitten ostaa ukolle lahjaksi. :D Sai kyllä meikäläisen suun hymyyn se teksti, elän toivossa että ukkokin tykkää ja todella lukee sen kirjan. Kerron sitten mitä hän siitä piti. Voi olla että tulee itsekin luettua koko opus..